Saturday, 31 December 2011

KEPUTUSAN MAHARAJA LAWAK MEGA FINAL



Dah sepuluh minggu maharaja lawak mega dipertontonkan kat astro,akhirnya malam tadi keputusannya diumumkan.banyak betul kontroversi sepanjang penganjuran maharaja lawak mega ni.especially peserta yang selalu tak puas hati dengan juri.maksud aku dato' chef wan.sebagai penonton,aku tak nak menyebelahi mana2 pihak tapi sebagai pesrta,diorang sepatutnya berfikiran terbuka dalam menerima kritikan apatah lagi diorang ni dah lama dok dalam industri.


tindakan adlin yang menghentan juri kat laman social tu sebenarnya memburukkan lagi namanya.selain itu turut memalukan dirinya sendiri.klu nak diikutkan daripada persembahan adlin daripada awal,mutu lakonan memanglah x perlu dipertikaikan sebab dia memang berbakat pn dalam lakonan dan teater,dari segi lawak agak kurang dalam persembahan dia.mungkin sebab personaliti lawak tu xde dlm diri adlin.rasanya penonton boleh nilai sendiri kot.


tapi satu bende yang aku perasan dalam maharaja lawak mega ni adalah yanh masuk final sume negara ada..macam ade konspirasi sikit kat situ.mungkin tu strategi astro nk menarik penonton dari luar tok tengok astro.

sambung plak afdlin shauki yang bagi pandangan tentang juri dato' chef wan.lagi sekali aku rasa sangat tak patut dan memburukkan lagi keadaan.sebagai orang lama dan berpengalaman rasanya xperlu lah nk mengajar juri tok cara memberi komen sedangkn juri tu bkan orang baru dalam industri.



aku rasa astro pilih juri daripada golongan yang bukan pelawak ada sebab yang tersendiri.yang paling utama mestilah sebab nk tonjalkan satu kelainan dan mgkn dah biasa dgr komen dari juri profesional,kali ni cube dgr plak daripada mulut org yang daripada bidang lain.at least nmpk skit prbezaan dgn prtandingan2 yang lain.selain tu,tindakan juri yang langsung tidak menggunakan kuasanya untuk menyelamatkan mana2 kumpulan menunjukkan peserta yang terkeluar setiap minggu adalah wajar.walaupun ade sesetengahnya aku rasa patut ke final.


tempat pertama Osbon RM350,000 dan trofi.
tempat kedua boboi RM250,000 dan trofi.
tempat ketiga saehu RM150,000 dan trofi.
tempat keempat syok RM50,000 dan trofi.

daripada segi keputusan rasanya xperlu nk dipertikaikan la.daripada persembahan diorg malam tu je kita dah dapt tgk sape yg brpotensi jadi juara.yang paling klaka tu penonton boleh jerit kuat2 plak bila ac mizal nk umum pemenag tu.wlaupun kumpulan syok nampak mcm malu bile pnnton jerit nama die tok tmpat keempat.TAHNIAH buat OSBON!!!


KEEP IN TOUCH!!!  =)

1 comment:

  1. syok tu nasib je dpt masuk final... lawak kdg menjd, kdg tdk...

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2011/12/hebat-tak-equation-aku.html

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!