Saturday, 31 December 2011

Peristiwa Hangat Sepanjang 2011..!!!




walaupun orang selalu berpesan jangan toleh ke belakang..trus maju kehadapan..tapi sebenarnya kita perlu untuk toleh kebelakang dan tengok balik ape yang kite dah buat tok dijadikan pengajaran.barulah kite boleh jadi insan yang lebih baik tok masa hadapan.aku xnk ckap bnde2 klise yang ramai blogger dah tulis.aku just nk kongsi ape  yg menarik berlaku pada dunia sepanjang tahun 2011.xkira dalam dunia politik,hiburan dan sebagainyalah.






1.dari segi hiburan dah tentu lah banyak perkara yang berlaku.tntnng aim yang anugerah yuna ditarik balik tu mrpkn antra yang akn diingati kot spnjang tahun.anugerah lagu terbaik penakut ditarik balik atas kesilapan juru audit dalaman dalam membuat perkiraan,akhirnya anugerah itu diberiakn kepada anuar zain tok lagu sedetik lebih.

2.sbnarnya aku tak nak cerita banyak sangt pasal dunia hiburan kerana rasanya dah banyak majalah2 dan portal2 hiburan  dah tulis.apa pun penutup tirai 2011 diraikan dengan kemenangan Osbon dalam maharaja lawak mega.rata2 sume bersetuju dengan kemenangan mereka.


POLITIK



1.kalau di malaysia,antara prkra yang hangat rasanya perhimpunan bersih..aku xnk mmbri pndgn ape2 tntg ni.takut2 ade yang mnyalahi ssiapa pulak..aku nk jadi blogger yang neutral.so sepanjng 2011 ni prhmpnn brsh antra yang hangat diperbncgkn..




2.Datin Sri Rosmah Mansor..rasenye beliau yang merupakan isteri prdna mntri ini juga tak terkecuali untuk trsnrai dlm yang trhngat dlam 2011..pertma kisah cincin yang benilai 24juta.selain itu beliau juga bnyak mmbuat kntrvrsi lain antaranya ialah yang melibtkn pemerintahan negara.yang paling aku ingat sewaktu lawatan rasmi prdna mntri ke audit kewangan negara yang sepatutnya dijlankan oleh org2 atasan shaja,tetapi datin sri rosmah mansor ikut sekali.then again,aku tak nak bagi ape2 pndgn krana pada aku,politik di malaysia ni klau nak dibincangkan satu persatu sampai bila pun xkn hbis.

DUNIA




1.perkahwinan kate middleton dan prince william antara yang terhangat diperkatakan seluruh dunia.perkahwinan diraja yang sungguh gilang gemilang.selain itu,peristiwa itu turut mengimbau kembali sejarah perkahwinan diraja yang dah lama tidak dibuat.kali terakhir waktu princess diana dan prince charles.memang gempak habis.dapat liputan media seluruh dunia.dapat tayangn live lagi.




2.bagi yang meminati rancangan berbentuk talk show pula.mesti korang tahu tentang talk show popular amerika iaitu the oprah winfrey show yang menamatkan season nya yang terakhir tahun ini.rancangan beliau dah keudara selama 25tahun.satu masa yang sangat panjang.agak hairan,kerana oprah menamatkan show nya itu dalam masa yang orang masih mahu menonton.walaubgaimanapun.oprah dah buat satu station tv nya sendiri dipanggil oprah winfrey network(OWN).



3.dari segi ekonomi plak.rasanya kita semua dah tahu tentang kegawatan ekonomi yang melanda seluruh dunia..dengan harga minyak yang tak menentu,harga barang yang turun naik.selain tu hutang kerajaan amerika yang dah mencecah berTRILLION2 dolar..woowww!!!..banyak tuuu!



4.ramalan penghujung dunia akan berlaku pada tahu 2012.ramai pengkaji2 meramalkan perkara ni.pada pendapat aku,sebagai umat islam,kita jangan lah terlampau taksub untuk mmprcayai tarikh2 yang diberikan.walaubagaiamanpun,,kita tetap wajib untuk beriman dengan mempercayai akan kewujudan hari kiamat.seperti ape yang kita tahu.hari kiamat itu adlah rahsia Allah.sebagai umat islam,kita mestilah sentiasa mempersiapkan diri untuk kearah itu.semoga kita sama2 terselamat daripada segala malapetaka dan hukum ALLAH.

2012



1.yang paling aku nantikan 2012 ni adalah duit baru yang bkal dikeluarkan oleh bank negara.pembaharuan yang di buat tu cukup bagus untuk perkembangan ekonomi malaysia.selain daripada duit rm20 ringgit yang baru diperkenalkan setelah sekian lama diberhentikn pghasilannya.bagi aku pengeluaran rm20 cukup bagus especially mempermudahkan pengurusan jual beli sebab perbezaan rm10 dan rm50 yang jauh sngat bezanya..

lastly.perubahan msuk tahun baru pada aku adalh..dah ade blog.!!.aku hrap aku akan gunakan medium ni sebaik mungkn untuk brkgsi ape shaja untuk kita sama2 jadi orang yang lebih baik pada masa akan datang.

sebenarnya ada banyak perkara yang berlaku,klu nk disenaraikn semua,mmg banyak.ape2 pun.bile mnjlang tahun baru je msti orang ckap pasal azam baru,bagi aku,setiap hari kita pelu tanamkan azam yang baru.walau apa pun.semoga kita menjadi insan yang lebih baik dan akan menyumbang kepada agama bangsa dan negara..SELAMAT TAHUN BARU.!!


KEEP IN TOUCH!!!  =)

1 comment:

  1. selamat thn baru... setiap kalu thn baru menjengah, mesti ada exam yg akn aq buat...
    :-(

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!