Tuesday, 31 January 2012

12 Rekaan Paling Kreatif

Setiap masa,manusia sentiasa cuba untuk menghasilkan rekaan-rekaan yang boleh memudahkan lagi kehidupan seharian.Apatah lagi dalam keadaan dunia sekarang yang semakin pesat membangun ..syarikat-syarikat elektronik mahupun kilang-kilang terpaksa mencipta alat yang mampu untuk berdaya saing dalam pasaran semasa.gambar-gambar di bawah antara rekaan yang kreatif..





8 lagi gambar dengan membaca entry ini sepenuhnya...












ade beberapa soalan yang aku terfikir bila melihat rekaan-rekaan ini..

1.adakah manusia semakin kreatif?

2.adakah manusia semakin kesuntukan masa?

3adakah manusia semakin malas?

4.adakah manusia samakin kreatif lalu mencipta sesuatu bagi mengelakkan kesuntukan masa dan memudahkan kerja orang?

zaman dulu sumber terpenting seperti elektrik dan air paip tiada..malah mereka terpaksa menyalakan pelita atau api dan mengambil air di sungai..tapi mereka mampu untuk hidup dengan baik..buktinya?..kita sekarang!

4funpics

KEEP IN TOUCH!!!  =)



12 comments:

  1. Wow ! Betul3 ! kreatif sngt2 ! Dkt mne nieyh ? :D

    ReplyDelete
  2. tu lah hebatnye industrial design :)
    follow sini..jom hit back
    infieyonashoe.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. mmg kreatif... tp, kdg2 benda mcm ni buat manusia smkin malas...

    http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/hari-terakhir-di-benut.html

    ReplyDelete
  4. manusia semakin kreatif...
    fulfilling the needs if those who are lazy... :)
    so yang inventing makin rajin, yang membeli makin malas... XD

    ReplyDelete
    Replies
    1. nice!..memang betul.!..tepat sekali!=D

      Delete
  5. benda yg tak terfikir di otak pun..

    ReplyDelete
  6. agk2 bde2 ni der at mlysia ta?? lau ader ley pakai ihih

    ReplyDelete
  7. y kasut tuh smart je. jenuh la nk kena renew bateri.. ahahaha.. biasa la.. mnusia xpnh puas dgn apa y ada

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. orang yang berpikiran jauh.. rajin berfikir.. mencipta satu benda yang berguna. bukan tido je.. kira nak cari salah org je.. hehehehhe

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!