Tuesday, 24 January 2012

Blog serius kena hacked !!!

mungkin ramai yang tahu tentang kewujudun blog yang popular ini..aku tak berapa pasti tentang masa dan blog itu di hack tetapi seawal jam 7pagi tadi aku dapati blog itu telah pun di pecah masuk oleh penggodam itu..walaubagaimanupun hacker yang mempunyai niat baik itu tidak membuat ape2 kerosakan kerana apa yang die ingin lakukan  hanyalah ingin memberi pengajaran kepada blogger itu sendiri dan semua blogger di malaysia supaya tidak menyalahgunakan medium yang ada...



ape yag aku perhatikan tentang blog itu..dia mwerupakan satu blog yang sangat bagus dan sentiasa menyajikan perkara2 yang menarik untuk dijadikan informasi dalam dunia yang sedang pesat membangun ni..mungkin aku boleh tunjukkan kepada korang ape yang hacker itu telah post semasa "menghack" blog serius itu..link kat bat bawah ni merupakan ape yang hacker itu tinggalkan semasa menghack blog itu..


blos serius kena hacked!!!



aku merupakan antara salah seorang yang sering membuka blog itu kalau ada update yang baru..dan ape yang aku dapati adalah memang ade sesetengah pembaca2 yang meninggalkan komen menggunakan bahasa yang tak sepatutnya..kadang2 aku perhatikan..tiade sebab pun untuk mengunakan bahasa2 tu semua..oleh kerana nak suka2..mereka pun gune bahasa yang teruk2 dalam komen diorang..perkara yang sama sering juga aku jumpa berlaku di youtube..lepas tu x nak orang cam identiti sebenar..gune nama Anonymus..tau plak takut..hek'eleh!!!..

hope perkara ni jadi pengajaran untuk kita!

KEEP IN TOUCH!!!  =)

1 comment:

  1. NICE BLOG....pakjoe nk bg tau nie pakjoe ada byk lg tip,tuto n cerita blog yg nk bg kt tuan blog jemput siggah ke laman bl0g pakjoe jgn lpa tau sbb pakjoe dh follow..lg 1 pakjoe nk bg tau dekat tuan blog mai terjah sini http://pakjoe-pakjoe.blogspot.com/2012/01/orang-kata-janganjangan-le-x-dengar-ke.html

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!