Sunday, 22 January 2012

cara-cara tingkatkan kelajuan blog

Mungkin dalam masa kita membelek senarai tutorial di blog2 tutorial..kita terlepas pandang dengan tutorial yang penting seperti ni..bagi aku kelajuan laoding untuk page adalah sangat penting..so aku nak share cara nak tingkatkan kelajuan blog korang semua..

1.dashboard => design => edit HTML => tick expand widget

2.tekan CTRL + F dan cari code di bawah ini

</head>

3.copy code dibawah ni dan paste DIATAS code yang anda cari di no. 2 tadi

script charset='utf-8' src='http://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.3.2/jquery.min.js' type='text/javascript'/><script src='http://pwam.googlecode.com/files/jquery.lazyload.js' type='text/javascript'/><script charset='utf-8' type='text/javascript'>$(function(){$("img").lazyload({placeholder:"http://pwam.googlecode.com/files/grey.gif",threshold:200});</script>

4.kemudian click save template..

kalau tak faham boleh tengok turutan nombor dalam gambar rajah bergambar di bawah..


dah siap..mudah je kan..

kalau ade yang tertanya2 adakah aku akan berkongsi lebih banyak tutorial blog lagi selepas ini..??..jawapannya ialah tidak..aku berkongsi tips ini pun sekadar untuk tidak membuang masa aku dan blogger2 yang lain semasa berblogging..atau pun mungkin aku akan berkongsi juga tutorial lain yang aku rasakan akan memberi manfaat untuk semua orang..

harap2 perkara ni dapat membantu..MASA ITU EMAS!!!



KEEP IN TOUCH!!!  =)

No comments:

Post a Comment

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!