Wednesday, 4 January 2012

Dah terkena baru tau!




 aku menjangkakan tidak ramai yang akan membuka untuk membaca entry  ini..oleh kerana tajuk yang sangat stereotaip dan membosankan..jadi yang pertama sekali aku nak ucapkan tahniah dan terima kasih kerana sudi meluangkan masa membaca entry ini.tujuan aku menulis entry ini adalah untuk menyedarkan orang ramai tentang betapa pentingnya kedua2 sumber diatas..bolehkah anda bayangkan dunia tanpa air dan elektrik.???


sejak akhir2 ini aku perhatikan banyak pembaziran yang dilakukan..tapi aku nk tekankan tentang pembaziran 2 sumber terpenting seluruh dunia ini..air dan elektrik..tanpa kita sedari,,mungkin kita terlibat sama dalam pembaziran berikut.sebagai blogger yang bertanggugjawab..aku ingin melancarkan kempen "KATAKAN TIDAK PADA PEMBAZIRAN AIR DAN TENAGA ELEKTRIK"

kepada yang membaca entry ini..tolong lah nasihatkan kawan2,jiran2,sedara mara dan orang ramai..atau lebih baik..post lah dimana2 laman social korang untuk mengingatkan supaya tidak membazir..lakukan lah ape saja yang elok asal kan kita dapat mengurangkan sesuatu yang dipanggil pembaziran..bersyukurlah dengan pemberiaan yang sedia ada ini..jangan lah bila dah ditarik balik nikmat yang ada itu..baru nak menyesal...janganlah kita menyesal di kemudian hari..lakukan untuk kebaikan kita bersama..

Perubahan yang besar bermula daripada pengorbanan yang kecil..spread the good news and be kind to one another everybody..terima kasih..

KEEP IN TOUCH!!!  =)

1 comment:

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!