Monday, 30 January 2012

Menarik tentang ajl 26

entry ini merupakan kesinambungan daripada entry ramalan keputusan ajl 26..so entry ni sebagai penutup segala cerita ajl..sebelum tu aku nak cerita apa yang menarik tentang ajl 26 dulu.



1.gandingan pengacara sangat mantap dan ada chemistry..

2.persembahan semua artis agak biasa jew jika nak dibanding dengan dulu yang sampai penuh pentas dangan penari..

3.tiga suara langsung tak menggunakan props dalam persembahan mereka.

4.orang bertepuk tangan semasa yuna sedang menyanyikan lagu penakut walaupun yuna tak suruh..dan satu lagi aku perasan orang pun bertepuk tangan semasa lirik "ini tidak adil tidak adil baginya"..(ade sape2 perasan x?)

5.kamera sampai terbalik tu rasanya macam tak perlu kot.

6.walaupun anugerah dalam stadium tertutup..tapi hujan tetap berjurai2 untuk persembahan pembukaan dan penutup.(kebiasaannya orang akan beranggap yang suara yang sumbang akan mengundang hujan).

7.peralihan props sangat efisien dan laju!

9.tema air tidak begitu diterapkan dalam persembahan mahupun busana artis..walaupun tema air..persembahan faizal tahir tetap menerapkan unsur api..

10.ultimate bawak motor atas pentas..tapi macam x de fungsi pun..cuma nak tayang je..

senarai pemenang anugerah juara lagu 26 :

tempat 1
Hafiz
Awan Nano

tempat 2
Shila Hamzah, Jaclyn Victor, Ning Baizura - Beribu Sesalan
Beribu Sesalan

tempat 3
Faizal Tahir
Karma

Persembahan terbaik
Alyah
Kisah Hati

vokal terbaik
Hafiz
Awan Nano

pada pendapat aku..semua pemenang memang berkelayakan..cuma persembahan terbaik tu macam ade yang lebih layak..ape pendapat korang?


p/s : AJL tahun ni kontroversi sikit sebab bertembung dengan ceramah daripada ust azhar idrus.




KEEP IN TOUCH!!!  =)

1 comment:

  1. aku rase mmg layak persembahan terbaik alyah menang... bg aku klu tak alyah menang pun faizal tahir boleh mng...

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!