Sunday, 19 February 2012

Petua jadi anak favourite yang tak ramai orang buat!

Memandangkan esok aku dah nak balik ke UKM..iaitu universiti no. satu di malaysia..erkk..ok no 2..hah?..3!..sebenarnya ranking tu tak penting sama sekali..semua universiti sama..masuk oxford sekalipun kalau tak score..lebih bek masuk universiti yang ranking tak top tapi keluar dapat 4flat..macam result sem lepas aku la..i know!!!..i have to stop dreaming..!..yang bakal atau bercita-cita nak masuk u..ingat ye.jangan kejar nama(like i do in the first place)..dan english sangat penting ye!!!


petua yang aku nak bagi ni adalah rahsia terbesar yang aku simpan..petua ni jugak aku dapat daripada lecturer aku semasa menuntut di matrix melaka dulu..memang hebat lecturer tu..banyak aku belajar daripada die..ini salah satunya yang sangat bagus..

baca entry ini sepenuhnya...

korang mesti tak sabar untuk membaca apa petua yang aku maksudkan seperti tajuk di atas..jangan risau..aku takkan mempermainkan pembaca blog aku yang awesome dengan tajuk yang gempak tapi bila buka entry..kene tipu..bagi aku itu bukan cara yang bagus untuk membuat tajuk entry..


petuanya ialah..sapa-sapa yang tinggal di asrama ataupun berjauhan dengan ibu-bapa..kalau korang sekali sekala balik kerumah..korang mestilah jadi orang yang paling rajin dan jangan jadikan alasan untuk tidur sepanjang hari kerana penat belajar di kolej..

sebenarnya itu bukanlah petua yang utama yang aku nak kongsi..petua utamanya ialah semasa korang nak balik semula ke kolej atau asrama..sila TINGGALKAN sesuatu yang berguna didalam rumah yang bila korang dah keluar daripada rumah itu,,akan digunakan oleh orang yang berada di rumah..!!!..contohnya masakan, atau paling kurang tinggalkan sejug air di dalam peti ais..itu sudah memadai..jangan tinggalkan bilik yang bersepah!..kain baju tak basuh!..


dengan cara ini pasti korang akan diingati dan disayangi lebih oleh parent..percayalah yang dalam setiap keluarga...mesti ade sorang yang parent kita akan sayang lebih sikit punya..tapi jangan tanya pulak..itu dah melanggar peraturan menjadi anak feveret..=P

ape yang penting ialah..kita jadi anak yang berguna..walau kita bukan anak feveret sekalipun..tak semestinya kita tak disayangi..kasih sayang parent itu tak berbelah bagi..mereka sentiasa cuba untuk memberi kasih sayang sama rata (walaupun kadang-kadang kita perasan, terlebih sikit pada yang feveret tu..)..dan mereka juga sentiasa cuba untuk sembunyikan yang mereka ada anak feveret..itulah kenyataan..=P

Sebelum tu..aku nak minta maaf kepada semua ibu bapa seluruh dunia..sebab dah pecahkan rahsia ni..pliz tell your kids who's your feveret so they won't work hard to be the feveret one!=P

p/s:lepas ni kene kurangkan aktiviti blogging oleh kerana mendapat result 4flat sem lepas!..fokus for next sem!
tengok video comel  ni!..Sayang mummy ke daddy?...

JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!!  =)

2 comments:

  1. hye there =p

    nice info =) haha.. yg first tu ..ermm.. rajin la skit =p hehehe. @list xdela tggal kn umah dgn 'harta karun' yg besepah2.. haha

    btw, 4flat? cngrats2.. =p

    ReplyDelete
  2. eh eh..usm first..ececeh..bangga sekejap,

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!