Tuesday, 6 March 2012

Baskin robin : satu cone 2 scoop rm10 !!!

ok la..straigh to the point..berbaloikah harga rm10 di bayar hanya untuk satu cone ais krim dengan dua scoop di atasnya?..aku tak nafikan ais krim daripada baskin robin memang sangat sedap,,rasa sekali pasti nak lagi..itu mungkin perkara pertama yang aku boleh gambarkan tentang ais krim baskin robin..perkara yang kedua..bayar sekali..pasti tak nak lagi..!!...

inilah resitnya!

bagi aku,,untuk 2 scoop aiskrim saiz junior(yang mereka panggil) berharga rm10 adalah terlalu sangat mahal!..ape yang dia letak dalam aiskrim tu sampai boleh mencecah harga cam tu skali..untuk pengetahuan semua,,ini baru yang basic aiskrim..kalau nak yang banyak sikit..boleh mencecah harga 2 set dinner plate kfc atau mungkin lebih..

inilah aiskrim yang rm10 tu..

harga yang sangatlah tidak releven sekali..oleh kerana terlalu lama aku tak makan aiskrim tu..aku gigihkan juga membelinya..sekali sekala boleh  la..kalau nak jadi desert harian tu memang tunggu aku jadi CEO syarikat SYAHMI ELIAS SDN BHD .!!aku beli satu kilang baskin robin...!


mungkin ais krim ni di buat hanya untuk golongan elit atau yang kaya raya..buktinya...masa aku tengah sedap menikmati aiskrim ni..tetiba datang satu organisasi ni datang mintak derma..huu..pandai pulak dia attack orang yang tengah makan kat baskin robin..

yee mee kantonis ni pun baru rm 6!
 kalau tak nak yang dua scoop..satu scoop pun ade..kalau tak silap harganya dalam rm 7.50..still!..mahal..aku harap diorang tau yang harga satu aiskrim tu boleh menampung hampir sehari perbelanjaan aku kat ukm ni..untuk makan je..

aku nasihatkan sape yang nak beli aiskrim ni,,baik fikir 98509kali..aku cadangkan korang beli drumstik 4!..lagi puas rasanya..

p/s : beg galas belakang tu terisi laptop baru beli kat loyat!..=P


 seperti biasa..


JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!!  =)

2 comments:

  1. Jyeah , seriously , bapak mahal nya Baskin Robins ^^v <-- Blogwalker

    ReplyDelete
  2. haha, smpi sekarang xpenah lg try baskin robbin tu, dh la xtau nk order, kang teroder yg over xpasal2 melayang duit, haha :p

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!