Sunday, 4 March 2012

Gaun daripada 9999 bunga rose!


wanita ini sangat bertuah kerana teman lelakinya telah melamarnya dengan sepersalinan gaun yang diperbuat daripada 9999 bunga mawar...aku ulang..sembilan ribu sembilan ratus sembilan puluh sembilan!!..wow!..memang banyak dan sangat rumit..nak kira bunga tu sampai 9999 tu pun dah ambil masa berapa lama..?

menurut budaya kaum cina..angka 9 membawa mangsud yang baik iaitu "tahan lama" dan bagus untuk majlis perkahwinan.Menurut legenda, bilangan 10000 dikhaskan hanya untuk dewa-dewa. Maharaja istana empayar di Beijing Forbidden City dikatakan telah meminta 9999 bilik, mempercayai bahawa nombor membawa dia paling dekat dengan syurga.

sebagai seorang islam..jangan lah kita percaya pulak dengan benda-benda macam tu..untuk pengetahuan umum je..cukulah kita bersederhana yang penting keikhlasan dan niat yang baik..

4 lagi gambar dengan membaca entry ini sepenuhnya...







mesti susah untuk kekalkan bunga tu dalam keadaan segar..sebab dah sah-sah nak buat gaun ni memakan masa yang lama..mungkin disimpan dalam peti ais gergasi!..


JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!!  =)

3 comments:

  1. hahaha peti ais gergasi !! >_< lawak jer..tp cun gile gaun ni, cuma err, xleh laa duduk ek mase pkai baju ni (-_-')

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!