Sunday, 11 March 2012

Snek / jajan zaman dulu yang semakin dilupakan

Dalam hujung minggu ni..aku nak bawak korang imbas kembali sejarah waktu kecik-kecik dulu..sebelum ni aku dah pos entry tentang Permainann zaman dulu yang semakin dilupakan..Hari ni aku nak bawak korang ke zaman 10 tahun yang lalu dan ingat balik jajan atau snek yang selalu kita beli bila balik sekolah atau ikut parent pergi kedai atau mungkin nek basikal untuk beli sendiri...kalau korang berumur lingkungan 20-an..mesti korang pernah jumpa snek atau jajan ni semua..zaman sekarang ade lagi ke ni semua..?
Gula-gula getah
aiskrim malaysia
6 lagi gambar untuk dikenang...

pernah makan?
ade selaput plastik=)
yang ni pek baru
jiran sebelah selalu bagi dulu
perasa kari kan?
duit-duit

barang lama jangan dikenang..tapi bila tengok balik semua ni..1001 kenangan atau mungkin boleh mencecah ke berjuta-juta kenagan yang kita ingat..zaman kanak-kanak memang tak dapat dinafikan..antara zaman yang paling seronok dalam fasa kehidupan..maksud aku tak de masalah..

bermain,,bermain,,dan terus bermain..walau sepahit mana pun zaman kanak-kanak itu..mesti tetap akan menjadi manis bila kita dah menjelang dewasa..

apa yang aku boleh katakan tentang zaman kanak-kanak masa kini ialah tak seseronok zaman aku dulu..walau apa pun,,kita kena terima arus pemodenan yang berlaku..itu semua yang menjadikan kita manusia yang lebih baik..dan malas kerana teknologi yang ada..!=P..


JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!!  =)


11 comments:

  1. wahahahahahahaha (lompat-lompat !!) >_<
    hihi seronoknye igt semula semua ni, sgt nostalgia gitu, hihi :p

    ReplyDelete
  2. semua dulu ni jadi kegemaran. pantang nampak, mesti nak. haha. kenangan kanak-kanak kan.

    aiskrim malaysia tu skrg susah nak dpt lah. haih. tapi yg duit-duit tu sampai skrg masih merasa. :)

    *benda yg akan hilang aku rasa aiskrim malaysia kot. sbb budak-budak skrg dikelilingi coolblog, tutti frutti, BR, magnum, cornetto bagai. rasanya lah. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu, at least entry ni boleh jadi sejarah untuk mereka yang tak pernah jumpa semua ni..you'r welcome!=P

      Delete
  3. suke suke suke sukenyeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee !!!! hihihih

    ReplyDelete
  4. betul2 huhu ingat lagi masa budak2 -.-

    ReplyDelete
  5. gula2 getah manis . sedap .!!! sure beli lepas balik sekolah . hee )

    ReplyDelete
  6. aha, bila ingat2 balik... dh lama tggl zmn tuh.. dah tua kita ni rupenye

    ReplyDelete
  7. terkenang zaman kanak2 dulu. share duit untuk beli dan makan sama2...

    ReplyDelete
  8. maaf ye. boleh tak share gambar2 di atas? saya akan catitkan sumbernya...

    ReplyDelete
  9. tringat zmn kanak2 bila tgk ur pics :)

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!