Friday, 6 April 2012

Jumpa ulat dalam coklat SNICKERS!!!

06.04.2012, sekitar 6.30 petang, berlaku satu kejadian yang membuatkan aku tak sabar untuk sampai rumah, bukak laptop dan update blog. Kejadian yang aku maksudkan ialah, aku telah terjumpa seekor ulat yang masih hidup didalam balutan coklat snickers. Coklat itu aku beli di sebuah kedai di terminal bersepadu selatan (TBS). Untuk pengetahuan semua, ini adalah kisah benar yang aku alami sendiri dan bukan rekaan.


Aku dapati terdapat seekor ulat yang masih hidup didalam balutan coklat yang mana aku beli dengan harga sekitar RM3.00+ (tak ingat harga). Apa yang menghairankan aku adalah, macam mana ulat tu boleh ada didalam balutan dan masih hidup?!..ini bermakna perkara itu berlaku sejak dari proses pembuatan di kilang lagi..

Perkara seperti ini sangat lah mengecewakan aku yang menggemari coklat itu. Selepas berlaku kejadian ini, sudah semestinya snickers bukan lagi senarai coklat yang aku akan beli. Bayangkan itu baru seekor ulat yang aku nampak, boleh dikatakan mustahil kalau aku kata cuma ada seekor sahaja ulat di kawasan pembungkusan tu.. Silap-silap dalam coklat tu pun ada.

Itu baru yang nampak, agak-agak yang tak nampak ape lagi..???..untuk membuatkan korang lebih percaya, aku telah mengambil beberapa keping gambar yang menunjukkan ulat itu ada di dalam balutan coklat itu..

Baca entry ini sepenuhnya untuk melihat gambar ulat dalam coklat snickers...












Kalau korang perhatikan, kedudukan ulat itu tidak sama, menunjukkan yang ulat itu memang masih hidup, siap boleh nampak dia bergerak-gerak kat situ. Seperti ape yang kita tahu, ulat suka dengan benda-benda kotor, jadi korang boleh fikir sendiri la kan keadaan dan situasinya..ewww!!!

Mungkin ade yang kata, setakat gambar, macam-macam orang boleh buat dengan teknologi. Tapi ape yang pasti ialah perkara ini benar-benar terjadi kepada aku. Harap kita lebih berhati-hati selepas ini dalam membeli barang khususnya makanan.



JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARI SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!! =)

22 comments:

  1. eee . geli gilaaaaaaa !
    ape-2 ponn , TBS sekarangg , dah gempak !
    HAHA . baru jaa pegi bulan lepas :D

    ReplyDelete
  2. Euwww, sumpah lepas ni tkkan beli sneekers!

    ReplyDelete
  3. uishhh hidup lagi tu..cemane boleh bertahan dalam plastik tu yek..agaknya sebelum packing ada benih ulat dalam coklat tu kot, pastu bila dh diedarkan benih tu hidup jadi ulat..huhuh

    dah lama tak beli coklat..harap2 takdelah jumpa macam ni.
    nasib baiklah awak tgk, kalau saya mmg terus ngappp jek.tak pernah nak belek2.

    ReplyDelete
  4. tobat lah ko lepas ni tak kn beli lg coklat tersebut...

    ReplyDelete
  5. adoiii .. parah ni .. aisey .. kena berhati2 lah lepas ni ..
    jemput mai blog yea ..

    http://www.inikisahtia.com/

    ReplyDelete
  6. alahai. putus harapan nak beli snickers lepas ni.

    ReplyDelete
  7. itu yang masuk kat packing.yg masuk kat adunan tak tau lagi...tu pasal lah cedap kot...resepi rahsia dia kot...

    ReplyDelete
  8. lama dah tak beli & makan snickers... manis sgt kot, x bagus utk kesihatan... lagipun produk yahudi tu

    ReplyDelete
  9. OMG ! dah laa sy mmg minat giler snickers , but now rasa nye mcm kena lebih berhati2. huuu :(

    ReplyDelete
  10. Owhh nooo ~ sy penggemar snickers . Saaangat :(

    ReplyDelete
  11. buatkan saya lebih berhati hati apabila membeli makanan. but then so disgusting lah.

    ReplyDelete
  12. ok fine , tak nak beli lagi dah .. -.-'

    dahlah suka !!!!

    ReplyDelete
  13. eee. gelinyaaa...
    baru fikir nak g beli snickers !!
    Tak jadi lahh..

    ReplyDelete
  14. adoi,snickers da laa chocolate fav!-,-

    ReplyDelete
  15. Wah, mungkin itu emang hadiahnya.. Hehe

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!