Monday, 4 June 2012

Lelaki haram pakai baju PINK?

Video ni dah lama aku tengok, tapi baru teringat nak share hari ni. Tak kan la kerana warna je boleh haram untuk lelaki pakai baju pink.

jom kita dengar apa ustaz Azhar idrus cakap...







Tak salah pun nak pakai warna pink, tapi memadai dan jangan yang sampai menyerupai wanita. Sebab warna atau pakaian yang kebiasaannya dipakai oleh wanita, bila dipakai oleh lelaki, boleh jatuh hukum makruh tahrim, nak dekat-dekat dengan haram lah tu. Kalau nak pakai jugak  pink tu, jangan pakai pink yang cerah-cerah yang memancar-mancar, daripada jauh pun orang boleh nampak kan. Kang timbul riak pulak..


Tak pun, kalau ade baju pink yang sdemikian rupa, pakai je la kat rumah buat basahan ataupun keringan pun boleh.=P..

p/s : Nasib baik aku tak ade baju


JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!!

KEEP IN TOUCH!!!  =) 

2 comments:

  1. aq mmg tak pakai lah bju warna pink... geli je...

    ReplyDelete
  2. laki pakai bju colour pink nampak sweet ape

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!