Thursday, 13 December 2012

TV3 Salah guna Berita untuk raih perhatian

Tuu diaa..tajuk macam surat khabar pulak..beberapa hari lepas aku ada terbaca kisah pasal Mazidul Akmal sidek yang menyalah gunakan video lakonan semula untuk gejala memandu/menunggang lebih had di jalan raya.. Video yang sebenarnya ialah lakonan semula itu diibaratkan seperti memang benar-benar berlaku, hal ini telah mengguris hati pelakon yang melakukan aksi itu, kerana mereka dituduh sebagai pelesit jalanan dan tak bertanggungjawab..


Video tentang liputan yang dimaksudkan adalah yang dibawah ni..



Korang baca je lah komen-komen yang diorang tinggalkan tu..and tengok lah jumlah dislike berbanding like..aku rasa itu dah cukup menggambarkan apa yang berlaku.. Perkara-perkara macam ni timbul akibat daripada kepentingan diri sendiri.. Walau apapun, kita tak tahu apa hal sebenar yang berlaku.. Harap-harap diorang ada penjelasan yang munasabah..

Kalau nak difikirkan balik tu ada betulnya..macam kebetulan je aksi-aksi penunggang motosikal tu dapat dirakam pada hari rakaman.. cara penunggang motosikal tu pun macam profesional... Inilah jadinya kalau terlampau memikirkan kepentingan sendiri..Ada yang bagi komen hal ini ada kaitan dengan pemasangan kamera AES..

p/s: Sebelum ni pernah dengar, Bersamamu tu  pun sebenarnya hanyalah lakonan semata-mata..komen anda?..

JADIKAN HARI INI LEBIH BAIK DARIPADA SEMALAM, DAN HARI ESOK LEBIH BAIK DARIPADA HARI INI !!! 

KEEP IN TOUCH!!! =)

1 comment:

  1. beberapa hari lepas kan masuk brita .. ada tgok jugak ni.. hmm x patot betull.. saja jaa cr publicti kan

    ReplyDelete

Nur Sihat - Rahsia untuk anda!